Verbind je met ons

Nieuws

iHorror praat over apen en bioscoop met bekroonde goeroes Dan Lemmon en Gino Acevedo

gepubliceerd

on

Dan Lemmon. Foto door Frazer Harrison – Getty Images 2015 – Afbeelding met dank aan gettyimages.com en IMDb.com

Interview met de bekroonde Weta Visual Effects Supervisor Dan Lemmon

 

Ryan T.Cusick: Hé Daan! Hoe is het met je?

Dan Lemmon: Met mij gaat het goed, hoe gaat het met jou?

PSTN: Het gaat redelijk goed met mij, bedankt voor het aannemen van mijn telefoontje. Kunt u mij vertellen wat uw achtergrond was voordat u zich met digitale effecten bezighield?

DL: Ik was eerder een student en groeide op met liefde voor films, vooral sciencefiction- en actie-effectenfilms. Allerlei soorten films. Toen ik een kind was, kreeg ik niet veel de kans om naar de film te gaan, mijn familie had niet veel geld. Tijdens de zomer hadden ze een programma en je kunt een boekje met bioscoopkaartjes kopen. Ik denk dat het eigenlijk een manier was om de kinderen bezig te houden. Ikzelf ging samen met een paar kinderen uit de buurt naar het theater en daar waren allerlei verschillende vertoningen, de ene beter dan de andere. Zo nu en dan zou je het krijgen The Gooniesof NA, enkele van die kenmerkende klassieke films uit de jaren 80. Indiana Jones was een andere, en die film was controversieel voor mij omdat mijn ouders niet wilden dat ik ernaar keek, maar we sloop naar binnen en zagen hem toch [Lacht].

PSTN: Dat is geweldig! Ik vind het leuk om zulke verhalen te horen. [Lacht]

DL: Het was heel bijzonder toen we een film te zien kregen. Toen ik op de middelbare school zat, had ik een vriend die er hetzelfde over dacht. In de weekenden brachten we onze tijd door met het maken van korte filmpjes met onze 8 mm-videocamera. Mijn vriend had een kleine geluidsmengtafel die we zouden gebruiken, en hij werd later animator, hij was een heel getalenteerde kunstenaar. Hij was jarenlang een animator en storyboard-artiest voor The Simpsons, en ik ben hier in Nieuw-Zeeland om visuele effecten te maken.

PSTN: Is er ooit een film geweest die ooit tegen je ‘sprak’ en je tegen jezelf zei: ‘Dit is wat ik wil doen?’

DL: Ik was er gek op Star Wars net als elke andere jongen van mijn leeftijd. Ik was toen nog vrij jong Empire kwam uit. ik had gezien Empire en het origineel op VHS op slaapfeestjes. Ik kan me herinneren wanneer Jedi kwam uit. Een jaar lang voorafgaand aan de release, waar mijn vrienden en ik over konden praten, Terugkeer van The Jedi en we waren zo opgewonden toen het voor het eerst uitkwam. Het was het coolste ooit; er was geen teleurstelling, ik voelde me helemaal niet in de steek gelaten, ik genoot van elke minuut, dat was een grote. Toen ik wat ouder werd en op de middelbare school zat, hadden twee films een grote impact. Een was Terminator 2; Ik was al een grote Stan Winston-fan. Wanneer Terminator 2 kwam naar voren dat het spel veranderde in termen van het huwelijk van praktische effecten en deze nieuwe digitale effecten; het was gewoon verbijsterend over de beelden die werden gecreëerd. Het jaar daarop was Jurassic Park, en dat was voor mij de film die me deed zeggen: “dat is wat ik wil doen.” Het enige wat ik wilde was wezens maken.

PSTN: Ik kan me herinneren dat ik het gezien heb Jurassic Park voor de eerste keer was ik twaalf of dertien, en het zien van de eerste dinosaurus op het scherm was gewoon geweldig, en absoluut een game changer.

DL: Ja, [opwindend] en met de John Williams-score opent de film en word je in dit weidegebied gedropt, en dan is er een gigantische onthulling, en er zijn brontosaurussen en ze zijn er gewoon, en het ziet er niet uit zoals stop-motion. Als je nu terugkijkt op de film, zie je een paar dingen die je anders zou doen met de geavanceerde technologie, maar ik denk nog steeds dat veel ervan zo goed standhoudt.

PSTN: Ik ben het ermee eens en hetzelfde met Terminator 2 het is een tijdloos stuk, en ik denk dat het net zo goed standhoudt.

DL: Ik denk dat er een zekere charme zit in de ruwe randen, daar hou ik van Ghostbusters en de manier waarop je een verhaal kunt samenstellen, met behulp van de tools die ze tot hun beschikking hadden, zolang de uitvoering binnen dat raamwerk competent is. Er is een zekere mate van ongeloof dat je toch een theater binnenloopt, terwijl je in een donkere kamer zit met een stel andere mensen en doet alsof het echt is, ook al is het theater, de decors zijn niet echt en de tijd is gecomprimeerd. er zijn gewoon een heleboel dingen die je accepteert. Ik denk dat met effecten de lat steeds hoger wordt gelegd, er is minder dat het publiek met zijn hoofd hoeft in te vullen. In sommige opzichten gebruikt een echt goede verhalenverteller de geest van het publiek om de lege ruimte in te vullen. Hoe vaak heb je een monsterfilm gezien en was je helemaal verslaafd en als het monster wordt onthuld, blijkt het volkomen teleurstellend te zijn? Er gebeurt iets in je hoofd dat in sommige opzichten zoveel rijker en suggestiever is dan het expliciet schilderen van het hele plaatje, en ik denk dat dit de kenmerken zijn van een geweldige verhalenverteller: hij laat die gaten open en laat het publiek goede vragen stellen en deze invullen. de blanco's zelf.

PSTN: Zeer zeker. Je hebt gelijk; Bij het vertellen van verhalen draait het erom dat de persoon die de film bekijkt het monster in zijn hoofd kan creëren, en ja, ik ben al eerder teleurgesteld geweest [Lacht]. Voor Planeet van de apen Kun je het proces uitleggen waarbij de prestatie van een acteur wordt vastgelegd en hem of haar vervolgens wordt vervangen door een aap?

Oorlog voor de planeet van de apen (2017) Met dank aan 20th Century Fox & bnlmag.com

 

Oorlog voor de planeet van de apen (2017) Met dank aan 20th Century Fox & bnlmag.com

 

DL: Ja, het idee is in veel opzichten vergelijkbaar met een traditioneel prothetisch wezen. Je gebruikt een acteur om een ​​personage aan te sturen, en je verandert alleen maar het uiterlijk van een acteur. Dit is een van de dingen die we wilden doen bij het maken Planet of the Apes; het was een traditie die we heel graag in ere wilden houden met het origineel uit 1968 Planet of the Apes. John Chambers, hij won een prijs voor make-up voordat er zelfs maar een Academy Award voor make-up bestond, ze hebben een speciale categorie bedacht speciaal voor zijn werk aan die film. Pas ongeveer dertien jaar later maakten ze officieel een make-upcategorie, dus dat is behoorlijk opmerkelijk. Het idee dat je een acteur als Roddy McDowall neemt, hem in een stoel zet en protheses, apparaten en uitgebreide make-up aanbrengt, en plotseling veranderen ze in dit wezen dat helemaal niet op Roddy McDowall lijkt. Het heeft een eigen uitstraling waar het publiek anders op zal reageren dan wanneer het een menselijke acteur zou zijn. Hoe meer hij op een aap lijkt, hoe meer de reactie van het publiek. Die traditie willen wij zeker in ere houden. Een van de uitdagingen, toen we de eerste film Rise it wilden maken, was bedoeld als een oorsprongsverhaal en wilde het verhaal vertellen van waar deze superintelligente apen vandaan kwamen. Aan het begin van de film moesten ze niet te onderscheiden zijn van de apen die je in een documentaire of dierentuin zou zien. Helaas is het met mensen in een suite, zelfs met de beste make-up, moeilijk om ze er 100% echt uit te laten zien. De lichaamsverhoudingen van chimpansees en mensen zijn zo verschillend. De armen van chimpansees zijn zoveel langer en hun benen zijn zoveel korter, en de manier waarop het hoofd aan de romp is bevestigd en alleen de fysieke kracht en de verhoudingen van de rest van het lichaam zijn zo veel anders dat we dachten dat we ze konden maken veel realistischer door de personages digitaal te creëren. We wilden nog steeds dat acteurs die personages zouden besturen, en het was iets waar we in het verleden veel succes mee hadden met Andy Serkis bij het creëren van Gollum. Hij heeft zoveel gebracht in die rol. Als hij alleen maar de stem in een hokje had gedaan, zou het heel anders zijn geweest. Als je een acteur in de scène hebt, samenwerkt met de andere acteurs om de scène te verfijnen, samenwerkt met de regisseur om de uitvoeringen te verfijnen, doet iedereen het gewoon beter als je iedereen in de kamer tegelijkertijd met elkaar kunt laten acteren.

Door Lord of the Rings, king Kong, En in het bijzonder avatar we gebruikten deze technologie genaamd motion capture en vervolgens breidden we deze uit naar waar we het performance capture noemen, wat inhoudt dat alles wordt opgenomen wat een acteur doet met zijn lichaam en met zijn gezicht terwijl hij dat doet, en vervolgens die opname maakt en toepast naar een digitaal karakter. Normaal gesproken gebeurt het met een speciale plek, eigenlijk als een geluidspodium, je hebt veel apparatuur, een hele reeks computers, je hebt ongeveer zestig camera's – speciale motion capture-camera's die alleen onzichtbaar infrarood licht zien. Je tuigt de acteurs zo op dat ze kleine puntjes hebben, het zijn reflecterende puntjes en die kleine reflectoren reflecteren infraroodlicht van de camera's terug naar de camera's. De camera's zien kleine witte stippen bewegen op de zwarte achtergrond en alle camera's vergelijken wat ze weten over alle witte stippen op de zwarte achtergrond en de computer reconstrueert stippen die bewegen in de 3D-ruimte.

Via een proces nemen we een pop die we hebben gebouwd en die past bij de delen van de acteur en passen we die pop op die punten aan, dus nu hebben we een digitale pop van de acteur die op dezelfde manier beweegt als die punten. Er is ook een proces dat retargeting wordt genoemd, waarbij we de bewegingen van de acteurs op hun pop toepassen en deze toepassen op een pop die past bij het personage dat ze spelen. In het geval van de beweging van Caesar Andy Serkis op de pop passen we deze toe op de Caesar-pop die langere armen en kortere benen heeft, en dat is waar het retargetingproces om draait.

Oorlog voor de planeet van de apen (2017) Met dank aan 20th Century Fox & bnlmag.com

 

Oorlog voor de planeet van de apen (2017) Met dank aan 20th Century Fox & bnlmag.com

 

Er is een bepaalde beweging die we niet opmerken en die deel uitmaakt van het proces voor het vastleggen van prestaties, zoals vinger- en teenanimatie, die dingen die we handmatig moeten toevoegen, en deze in een keyframe zetten. Er is veel bewerking dat de animators vaak moeten doen om de gegevens te verfijnen en ervoor te zorgen dat deze er 100% correct uitzien. Gezichtsanimatie is iets enorms, we hebben een aantal tools die helpen bij het analyseren. We schilderen deze grappige kleine stippen op het gezicht van de acteur, samen met een kleine camera die aan zijn helm wordt bevestigd en die registreert hoe die stippen bewegen. De computer kan ons maar een beperkte hoeveelheid informatie geven over wat die stippen betekenen in termen van gezichtsuitdrukking en er zijn die getrainde ogen en handen van gezichtsanimators voor nodig om die specifieke gezichtsuitdrukkingen in te voeren en ze net zo te laten lijken op Andy Serkis. zijn optreden op die dag. Dat is een echte vaardigheid en daar worden die meiden en jongens steeds beter in naarmate ze meer en meer van dat soort werk doen.

On De planeet van de apen films wilden we van het speciale geluidsbeeld afstappen en die technologie op locatie naar een werkende filmset brengen en dat was een heel ander technisch en procedureel proces waarbij we moesten uitzoeken hoe we een systeem moesten nemen dat normaal gesproken past in een gigantische kamer met heel veel computers, waarvan het opzetten enkele weken kan duren. We moesten uitzoeken hoe we het draagbaar konden maken en het in 15-20 minuten op een werkende filmset kunnen zetten.

PSTN: Dat is geweldig. Uit hoeveel mensen bestond uw team?

DL: Op een grote opnamedag hebben we waarschijnlijk ongeveer 30 bemanningsleden op de set. Ik zou zeggen dat een half dozijn daarvan onze gebruikelijke aanwezigheid op het gebied van visuele effecten is. We hebben databeheerders, referentiefotografen, ikzelf als supervisor voor visuele effecten, producenten, een paar van deze traditionele rollen.

PSTN: Heel erg bedankt dat je vandaag met mij hebt gesproken. Het was echt een genoegen, en ik hoop dat we het in de toekomst opnieuw kunnen doen.

DL: Het was mij een genoegen.

 

Recensie 'Civil War': is het de moeite waard om te kijken?

Pagina's: 1 2 3

Klik hier om commentaar te geven

U moet ingelogd zijn om een ​​reactie te plaatsen Inloggen

Laat een reactie achter

Films

'Evil Dead'-filmfranchise krijgt TWEE nieuwe afleveringen

gepubliceerd

on

Het was een risico voor Fede Alvarez om de horrorklassieker van Sam Raimi opnieuw op te starten The Evil Dead in 2013, maar dat risico wierp zijn vruchten af, net als het spirituele vervolg Kwaadaardige doden stijgen op in 2023. Nu meldt Deadline dat de serie er niet één krijgt, maar twee verse inzendingen.

Wij wisten al van de Sébastien Vaniček aankomende film die zich verdiept in het Deadite-universum en een goed vervolg zou moeten zijn op de nieuwste film, maar daar zijn we breed in Franciscus Galluppi en Spookhuis afbeeldingen doen een eenmalig project dat zich afspeelt in Raimi's universum, gebaseerd op een idee dat Galluppi gooide op Raimi zelf. Dat concept wordt geheim gehouden.

Kwaadaardige doden stijgen op

“Francis Galluppi is een verhalenverteller die weet wanneer hij ons in sluimerende spanning moet laten wachten en wanneer hij ons met explosief geweld moet slaan”, vertelde Raimi aan Deadline. “Hij is een regisseur die in zijn speelfilmdebuut ongewone controle toont.”

Die functie heet De laatste stop in Yuma County die op 4 mei in de bioscoop zal verschijnen in de Verenigde Staten. Het volgt een handelsreiziger, ‘gestrand op een rustplaats op het platteland van Arizona’, en ‘die in een verschrikkelijke gijzeling terechtkomt door de komst van twee bankovervallers die er geen moeite mee hebben om wreedheid te gebruiken. – of koud, hard staal – om hun met bloed besmeurde fortuin te beschermen.

Galluppi is een bekroonde regisseur van sci-fi/horrorshorts, wiens veelgeprezen werken onder meer zijn Hoge woestijnhel en Het Gemini-project. U kunt de volledige bewerking bekijken van Hoge woestijnhel en de teaser voor Gemini hieronder

Hoge woestijnhel
Het Gemini-project

Recensie 'Civil War': is het de moeite waard om te kijken?

Verder lezen

Films

'Invisible Man 2' is 'dichter bij dan ooit' bij het gebeuren

gepubliceerd

on

Elisabeth Moss in een zeer goed doordachte verklaring zei in een interview For Gelukkig Verdrietig Verward dat ook al waren er enkele logistieke problemen om dit te doen Onzichtbare man 2 er gloort hoop aan de horizon.

Podcast-host Jos Horowitz gevraagd naar het vervolg en of mos en directeur Leigh Whannell waren dichter bij het vinden van een oplossing om het gemaakt te krijgen. “We zijn dichterbij dan ooit tevoren om het te kraken,” zei Moss met een grote grijns. Je kunt haar reactie zien op de 35:52 markeer in de onderstaande video.

Gelukkig Verdrietig Verward

Whannell is momenteel in Nieuw-Zeeland om nog een monsterfilm voor Universal te filmen, Wolf mens, wat de vonk zou kunnen zijn die het onrustige Dark Universe-concept van Universal doet ontbranden, dat geen enkele impuls heeft gekregen sinds de mislukte poging van Tom Cruise om weer tot leven te wekken The Mummy.

Ook zegt Moss in de podcastvideo van wel niet in de Wolf mens film, zodat elke speculatie dat het een crossover-project is, in de lucht blijft.

Ondertussen is Universal Studios bezig met de bouw van een spookhuis dat het hele jaar door geopend kan zijn Las Vegas waarin enkele van hun klassieke filmische monsters zullen worden getoond. Afhankelijk van de opkomst zou dit de boost kunnen zijn die de studio nodig heeft om het publiek opnieuw geïnteresseerd te krijgen in hun wezen-IP's en om meer films op basis daarvan te laten maken.

Het Las Vegas-project zal in 2025 worden geopend, samenvallend met hun nieuwe echte themapark in Orlando genaamd Episch universum.

Recensie 'Civil War': is het de moeite waard om te kijken?

Verder lezen

Nieuws

Jake Gyllenhaals thrillerserie 'Presumed Innocent' krijgt vervroegde releasedatum

gepubliceerd

on

Jake Gyllenhaal wordt onschuldig geacht

De gelimiteerde serie van Jake Gyllenhaal vermoedelijk onschuldig valt weg op AppleTV+ op 12 juni in plaats van 14 juni zoals oorspronkelijk gepland. De ster, wiens Road House opnieuw opstarten heeft bracht gemengde recensies op Amazon Prime en omarmt voor het eerst sinds zijn verschijning het kleine scherm Moord: leven op straat in 1994.

Jake Gyllenhaal in 'Presumed Innocent'

vermoedelijk onschuldig wordt geproduceerd door David E Kelley, De slechte robot van JJ Abrams en Warner Bros Het is een bewerking van de film van Scott Turow uit 1990 waarin Harrison Ford een advocaat speelt die een dubbele taak vervult als onderzoeker die op zoek is naar de moordenaar van zijn collega.

Dit soort sexy thrillers waren populair in de jaren '90 en bevatten meestal een twist-einde. Hier is de trailer van het origineel:

Think Deadline, vermoedelijk onschuldig wijkt niet ver af van het bronmateriaal: “…de vermoedelijk onschuldig serie onderzoekt obsessie, seks, politiek en de kracht en grenzen van liefde terwijl de beschuldigde vecht om zijn gezin en huwelijk bij elkaar te houden.

Het volgende voor Gyllenhaal is de Guy Ritchie actiefilm getiteld In het Grijs gepland voor release in januari 2025.

vermoedelijk onschuldig is een gelimiteerde serie van acht afleveringen die vanaf 12 juni te streamen is op AppleTV+.

Recensie 'Civil War': is het de moeite waard om te kijken?

Verder lezen